Nagarkot, the countryside


Nagarkot ligt op een heuvel van 2000 m en geeft een mooi uitzicht op de Himalaya’s van 7000 en 8000 m. Ik heb een hotelkamer met een terras en dus dat geweldige uitzicht. Met de opkomst van de zon als hoogtepunt. Als het helder is, dat wel. Het is nog donker als ik me installeer. Geen ster te zien. Dat belooft weinig goeds. Als het lichter wordt blijkt het mistig en bewolkt. Tot mijn grote verrassing zie ik toch de zon opkomen tussen de misty mountains en de lage wolken. Ik zie de zon welgeteld vier minuten voordat die de rest van de dag achter de wolken verdwijnt. Als je even niet oplet. Nou ja, dat is met veel dingen zo. Hier helaas geen besneeuwde Himalaya’s gezien. Ik moet het wat dat betreft hebben van de beelden in Pokhara.

Terug naar Kathmandu rijden we door een mooi en groen landschap. Het heeft wat regen nodig. Fraaie rijst terrassen in de heuvels uitgehouwen, mooier dan die op Bali en bijna zo mooi als die in China. En beelden van mensen, die wel wat anders aan hun hoofd hebben dan een besneeuwde bergtop.

Gallery | This entry was posted in Nepal 2011 and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Nagarkot, the countryside

  1. Piet Sonneveld says:

    hoi Ronald,

    wat een boeiende beschrijving van dit land. En prachtige foto’s, zeker wanneer je deze op de Ipad bekijkt.

Leave a Reply

